lørdag 9. oktober 2010

Enda et bruktfunn


I dag hadde jeg en deilig start på dagen med flere timer hos frisøren, og nå føler jeg meg mye freshere enn jeg var :-). Resten av helgen skal brukes til å klargjøre hagen for vinteren. Dessverre lyktes jeg ikke i å finne løk av tulipanen Angelique som jeg hadde håpet å få satt ned, men jeg har forsatt håp.

Forleden viste jeg frem et av mine favorittbruktfunn, og jeg fikk lyst til å vise frem ett annet i dag. Jeg har vist frem skatollet på bloggen før, men det er en stund siden. Slik som på bildet over så det ut da jeg kjøpte det på loppis i Sverige for et par år siden. Nå har det store deler av det fått fått fargen isvann. De store skuffene malte jeg egghvit, før jeg lagde dekor i gull og isvann med stempler og sjablonger.

Til venstre i bildet over skimtes forresten noen flere av mine favoritter. Kisten vi bruker som sofabord har Nooriamannen arvet, og den mønstrete sofaen har jeg kjøpt på en lokal bruktlåve.

 Håper du nyter helgen :-)
Vi bloggs!
Nooria

8 kommentarer:

Crinoline sa...

Hei.Så nydelig skatollet ble.Klart jeg kan svare på hva de har kostet.Tre benkeplater a 186 cm kostet i underkant av 3000 kr. Snekkerverkstedet laget spor til skjøteklemmene under, kappet etter mål og høvlet dem i forkant så skjøtene går helt kant i kant.Dette kostet 1950 kr.Den hvite oljen kostet ca 260-270 pr.liter.Husker ikke hva jeg betalte for silikon.Har brukt ca.1/2 L olje.Har ikke sjekket pris på heltre benkeplater andre steder,men jeg tror dette er rimlig.Er svært fornøyd med resultatet.

Landcharm sa...

Et flott stykke skatoll dette. Du har gjort det utrolilg lekkert! Ønsker deg en fin høstsøndag!

Guttemamma sa...

For et nydelig møbel,det var du heldig med. Ble flott!! Kjempefint på gutterommer under også!Linken til tv.innslaget ligger i innlegget mitt fra torsdag..
klem♥

mimmi-leone sa...

så fint det ble, artig å se hva litt maling kan gjøre.

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!

Ønsker deg en nydelig uke med hilsen fra Mimmi-Leone

Margitta sa...

Oi! Den ble fin... elsker skrivebord/skatoll, kunne hatt ett i kvar rom...

Emilies interiør sa...

Så nydelig skatollet ble! Og så fint du har det!

Ha en flott dag:)

Villblomsten sa...

Den ble NYDELIG !!
så flott :-)

Grip dagen sa...

Det er rart hvordan noen strøk maling kan forandre et møbel.
Ekstra gøy er det for oss som liker at møblene er litt shabby, for da er det ikke så all verdens nøye med den malingen... Det skal allikevel se litt herpet ut.

Jeg hadde en gang et skatoll. Det har nå flyttet opp på barnerommet. Det er viktig å lære dem også opp.
En skal tidllig krøkes, om god interiørdame skal bli...

Ønsker deg fortsatt flotte høstdager.
Klem Marit