søndag 24. oktober 2010

Gourmet kveld med jentene


I går var det min tur til å samle gourmetklubben. På forhånd hadde jeg planlagt menyen, handlet inn råvarer og drikkevarer, og pyntet bordet. Tradisjonen tro lagde vi maten sammen. Vår treretters meny bestod av til forrett: Asparges med nøtter, til hovedrett: Hjort med fondantpoteter, aprikos- og chilichutney, sjokolade- og parmesanchips, og til dessert: Rosekake (med kronblader av Newn Dawn i kremen - plukket inn fra egen hage i går).

Maten var vidunderlig og selskapet minst like godt. Vi koste oss både med å lage maten sammen og å spise den. Vi har holdt på i snart tre år nå, og i går snakket vi om hvor mange timer vi faktisk har lagd mat sammen. Det er ikke få, og det er skikkelig teamwork... og så er det så velfortjent når vi setter oss ned for å kose oss med det hele.


En del av tradisjonen er det også at vertinnen får vertinnegaver, og jeg fikk nydelige ting som jentene hadde plukket ut med omhu.. nytt og gammelt ;-). Jeg har ikke fått tatt bilder av de enda, så de skal jeg vise senere.

7 kommentarer:

Landcharm sa...

Dette så skikkelig koselig ut! Så fint du har dekket. Nyt dagen videre!

fru Dyregod sa...

Det hørtes ut som en veldig koselig klubb! Fikk nesten lyst til å starte en selv.

Hulda sa...

Dette må man virkelig kalle lekkert! Så flotte bilder også! En sann fryd! Flotte bilder fra turen deres under her, og bildet av din mann var virkelig stilig. Godt å høre at han ikke var en av dine bruktfunn. :)

hjem hos linda sa...

Her var alt klart for en vellykket keld ser jeg..
kjempe fine bilder..
TRIVSEL....
Klæm Linda

Anonym sa...

Dette hørtes jo bare ordentlig koselig ut da. Og den menyen da. Nam!! En knallide med å lage maten sammen. Da blir det bare enda mer sosialt.
Ha en fin kveld videre Ingun.
Klem fra meg!

Anonym sa...

Så koselig dette hørtes ut Nooria, og for en flott meny!
Så hyggelig og lage maten sammen i stedet for å stresse med alt alene da! Har aldri hørt om noen som har gourmetklubb før jeg..
Rosekaken så nyyydelig ut!
Ha en fin ny uke Nooria!
klem Laila

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hei! Ååå, det så hyggelig ut:-)
Kjempefin blogg du har, skulle gjerne spurt deg om noe, men finner ingen epostadresse til deg. Kjempefint om du vil sende meg en på jeanettefoto@hotmail.com.
Ha en fin dag!
Hilsen Jeanette:-)