søndag 28. desember 2008

Vi ble fine til jul

Foto: Nooria

Mens andre bakte syv slag og vasket og pyntet til jul, sydde jeg kjoler til meg selv og jenta mi. Jeg ble fornøyd med resultatet (det ble noen få slag med kaker også da).


Foto: Nooria

Som jeg har fortalt om tidligere ferdigstilte vi også oppussingen av et gammelt skap sånn på tampen før jul. Det skal fungere som åpent vitrineskap i spisestua. Jeg vet ikke nøyaktig hvor gammelt det er, men noen andre hadde gitt det opp og jeg fikk det på miljøstasjonen. Jeg har fått skannet de to kremgule fargene på muggen som er vist på et par bilder tidligere i bloggen. Disse to fargene har jeg malt skapet med. I tillegg har vi (mannen min gjorde det for meg) tapetsert bakveggen med en gammeldags tapet jeg bestilte fra England. Det har nok opprinnelig vært et klesskap, og mannen min har bygget de to nederste hyllene. Døren fjernet vi. På det tidspunktet bildene ble tatt, var ikke stylingen ferdig og hyllene ser litt tomme ut.

Foto: Nooriamannen
Skimter du tapeten bak der såvidt?

Foto: Nooriamannen
Under en uke før jul malte jeg og en venninne kjøkkenet. I et eldre innlegg kan dere se flisene slik de var før vi malte. Jeg er veldig fornøyd med at hele kjøkkenet nå er lyst og fint. Det gjenstår bare å få byttet ut benkeplaten med en i heltre og å bytte ut vask og armatur.

Foto: Nooria
Sånn omtrent ser kjøkkenet ut nå.

Foto: Nooria

3 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Skal si du er flink til å sy..
Kjolene ble jo kjempeflotte :)

Skapet var nydelig....

Klem,Kari

Fru Fjeldhammer sa...

oioi, så flink du er til å sy.. dette var to lekre kjoler!! Selvsagt til to søte damer...*S*

kos dere videre..

Lisemoren sa...

Hei. Dette var virkelig nydelige klær. Har lest meg litt opp her hos deg. Masse fine bilder, skulle gjerne sett et av lillejenta med klærne på, kan tenke meg at det ble nydelig. Skal si du er flink til å sy, heldige er de som får fine vesker med venninnebilder på. Godt nytt år : )