søndag 14. desember 2008

Ny uke og nye prosjekter

Vi er snart i gang med nest siste uke før jul, og jeg har flere prosjekter på gang. Jeg skal blant annet sy ferdig julestrømpene som jeg har begynt på til storebror og mellomsøster. Lillebror får få neste år :-). Jeg har også noen flere kjoleprosjekter før jul. Sånn ser det ut når jeg holder på. Legg merke til at jeg koser meg med levende lys.



Foto: Nooria
Gavene som skal sendes til familien i nord er stort sett ferdig pakket og klar for å sendes. Bare en liten ting gjenstår før esken kan kjøres på postkontoret.

Foto: Nooria

Det som virkelig blir spennende til uken er mine oppussingsprosjekter. På loftet i garasjen har jeg et gammelt skap (kanskje 100 år gammelt) som jeg fikk på miljøstatsjonen. Det var svart og har nok opprinnelig vært et klesskap. Vi har revet ut døren og veggen bak i skapet. Veggen skal erstattes med en ny som skal tapetseres med en gammeldags lys tapet med mønster i svake gul- og blåtoner. Resten av skapet skal males i en kremgul farge jeg har fått skannet fra den kremgule muggen som vises på et par bilder lenger ned på bloggen. Jeg er veldig spent på resultatet. Skapet skal forresten brukes som vitrineskap.

Det andre som skal skje denne uken er at jeg og en venninne skal male kjøkkenet. Hun skal male flisene og jeg skal male de to små veggsnuttene vi har. Jeg gleder meg til å få bort de stygge terakottaflisene og til å få en helhet på kjøkkenet :D.

Ha en fin førjulsuke!


4 kommentarer:

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Spennende med det skapet. Håper du viser det her ;)

My home is my Castle sa...

Gleder meg til å se skapet :)
Blir helt sikkert flott :))

Klem,Kari

BeBe`s blogg sa...

Her har jeg ikke vært før, for en fin blogg du har! Jeg kommer helt sikkert innom og titter på dine prosjekter. Syns dere er modige som begynner å male no. Ha ei fin adventstid!:)

prinsesselinn sa...

Heisann,
Fant deg gjennom charmerende Gjenbruk, og her kommer jeg gjerne tilbake:-)
så fine bilder av fine pakker:-)
hvordan er kjolene du holderpåmed da ?
Ha en kjempefin uke.