torsdag 18. desember 2008

Vi pynter oss til jul


Foto: Nooria
Min mor ville nok sagt at jeg ikke er et hår bedre enn henne når det gjelder å styre til jul... sånn i tillegg til at hun nok ikke ville skjønt seg på prioriteringene mine, ettersom jeg vasker og baker ganske lite. Jeg pleier å mobbe henne for at hun alltid sydde nye julegardiner natt til julaften. Selv driver jeg visst både og syr og maler i år. Bildene viser det som skal bli julekjolen til min lille skjønnhet på 2 1/2. Nå er den egentlig så godt som ferdig, men det får dere se en annen gang.

Foto: Nooria
Jeg syr off white kjole til meg selv også. Det er et veldig spennende prosjekt. Hoveddelen er i ullboucle mens armene er i et gjennomsiktig strikket materiale. Jeg håper jeg blir ferdig til jul.

Foto: Nooriamannen

Som om ikke dette er nok, har jeg hatt tre forskjellige maleprosjekter. I går malte en venninne og jeg kjøkkenet mitt. Alle veggene, inklusive veggen med flis (som dere ser på bildet over) ble malt egghvit. Jeg må forresten benytte anledningen til å takke Madeleine for hjelpen. Du er utrolig flink, og en hyggeligere male"kollega" kunne jeg neppe hatt!


Det som gjenstår nå er å ferdigstille det gamle skapet mitt og en gammel kiste. Skapet blir malt i to forskjellige kremfarger og tapetsert inni med en nydelig gammeldags tapet. Jeg er så godt som ferdig å male, men tapeten som er bestilt fra England har ikke kommet enda. Jeg håper bare den kommer i morgen. Kisten mangler et strøk med fargen isvann, for så å bli pusset kraftig ned med pussemaskin.

Her har vi det morro sånn rett opp under jula :D.

Om julekortene blir trykket og kommer ut, gjenstår å se, men jeg fikk nå kjøpt blekk til photoprinteren vår i dag, så det er enda håp ;-).

6 kommentarer:

Carpe Diem sa...

Hei.
Ser ut som om kjolen blir skikkelig fin. Fine sko og:)

Ha ei god natt:)

Anette {foreldremanualen} sa...

Nye julegardiner hver jul er imponerende nok synes jeg!!

Utrolig fin kjole! :-D

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige klær til lillejenta! Koselig blogg du har! Ønsker deg lykke til med alle prosjektene dine, og en god jul! Klem-Mia

Vibeke sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Min Still By Maia sa...

Kjolen kommer til å bli kjempe fin. Håper du viser den når den er ferdig? Takk for hyggelig hilsen hos meg. Jeg er nok ikke så flink til å sy. Kjolen er kjøpt. (Chill Norway.) Veldig koselig blogg du har!

Anonym sa...

Jeg er bare totalt imponert!