lørdag 6. desember 2008

Litt av mitt

Jeg oppdaget alle disse inspirerende interiørbloggene i sommer, da jeg holdt på med hagen. Fordi garasjen og flere bestemmelser med den hadde landet, kunne jeg endelig gå i gang for fullt med hagen. Jeg leste i alle mine hagebøker, men var sulten på mer og søkte på nettet. Sånn fant jeg Mias landliv, og gjennom Mias blogg åpnet en hel verden seg for meg. I blogglandia fant jeg andre som hadde samme lidenskapelige interesser som meg, hage, interiør og hobby. Bildene viser litt av mitt innenfor alle de tre områdene.

Denne skjenken kjøpte jeg på loppemarked i høst. Jeg har malt og pusset den. Egentlig kunne jeg tenkt meg å ha den som baderomsmøbel, men foreløpig står den i spisestuen. Oppussing av badet står nemlig på uprioritert liste. Legg merke til den herlige gamle døren. Mannen min har arvet et stabbur med innhold (det står på en gammel nydelig husmannsplass som min svigermor eier). I sommer var jeg innom for å se om det var noe spennende der. Denne døren, en rusten gammel nøkkel, noen gamle kjøkkenredskaper og den rustne metallbøtta som henger i eiketreet to bilder nedenfor ble med hjem.

Her er det som skal bli et koselig uterom i hagen når villvinen vokser til og gjør det frodig og lunt. Espalieen skjermer deler av hagen mot veien. En misforståelse mellom mannen og meg er årsaken til at plankene bare står en vei. De skulle nemlig krysset hverandre. Vi får se om jeg får overtalt han til å ta av annenhver og snu dem til våren.



Her er det i grunnen veldig koselig allerede. Jeg er så glad for at vi skaffet oss hengekøye i sommer.



Dette er den første vesken jeg sydde av denne typen, og siden den var til lille Alva som ble tre år, heter den Alvavesken. Den er sydd av hvit ullfilt med dus rosa fôr, pyntesømmer og perler. Jeg har sydd et bilde av datteren min og Alva utenpå... skjønne sommerjenter som tusler barbeint sammen i gresset.

1 kommentar:

idémakeriet sa...

Hoppas du kommer att
ha mycket glädje med din blogg, jag är redan helt säkert på det.
Välkommen i blogglandia.
Önskar dig en härlig söndag.
Kram Gerda