søndag 28. mars 2010

Fordi jeg har lyst


Det er så deilig å kjenne på følelsen av å være i starten av ferien. I dag har jeg puslet litt rundt, kost meg med barna, spist deilig mat som Nooriamannen har laget, og startet på noen av gjøremålene på lyst lista mi.

Jeg har tatt inn pelargoniene mine, rensket dem for tørre blader og satt dem i det store vinduet i stua. Og så har jeg sådd

  • en stor type Malva (navn ukjent ettersom jeg rappet meg meg noen frøstander fra veikanten i en vennindes nabolag)
  • blå Ridderspore (navn ukjent ettersom jeg har fått frøene), og
  • rosa stokkroser (Holly Hocks) som jeg har fått av en av medlemmene på Hagegal.no. 

Ettersom jeg var så godt i gang i hagen da jeg flytte pelargoniene fra garasjen og inn i huset, var det fristende å gjøre litt andre småting samtidig. Blant annet satte jeg mine to siste bruktkjøp mellom klatrerosene som jeg plantet i fjor. Stolene av tre og smijern har tidligere tilhørt en gammel uterestaurant. Vi får se om de blir stående mellom rosene, eller om jeg finner et annet "rom" i hagen.

Nooriamannen har også holdt på med sitt prosjekt i dag. Siden jeg var på jentefest i går, sov jeg lenge i dag, og da jeg stod opp duftet det allerede fra kjøkkenet. Da var han i gang med tidlige forberedelser til middagen.

Han serverte kylling med mynte og sitroskall mm, ovnsbakte båtpoteter med hvitløk og olivenolje samt en hvitløksdipp, og en salat av appelsin, grapefrukt, mynte og avocado. Deilig mat! Heldige meg! :-))

Ha en fin dag! PS! Det er veldig koselig at du besøker bloggen min!

Ingen kommentarer: