mandag 8. mars 2010

Spiseplassen vår/ Our dining area

Norske interiørblogger (NIB) utfordrer interiørbloggere til å vise frem spiseplassen sin, og dagens bilder viser vår. Vi har spiseplassen i spisestua.

Egentlig er planen vår å flytte en vegg, slik at vi får større kjøkken og dermed plass til spiseplass på kjøkkenet. Med i planen (hvertfall slik den ser ut på tegneblokka til Nooria ;) er også peis, en gammel svensk slagbenk og langbord.

Vi i Nooriafamilien liker å invitere venner og familie til koselige, lange måltider med god mat. Maten er gjerne laget av Nooriamannen mens jeg står for dekor og stemning.

Men jeg vil gjerne at vi skal kunne spise i kjøkkenet til hverdags. Jeg ser for meg at det knitrer i peisen mens vi spiser kveldsmat en onsdag kveld i oktober... eller mens vi spiser frokost en søndag formiddag i februar :-). Foreløpig er spisestuen den eneste spiseplassen vi har... og den ser du bilder av her.

We have plans for a dining area in the kitchen. My dream is a bigger kitchen, a fireplace and a big dining table. You can see our dining room in the pictures.


Foto: Nooriamannen

10 kommentarer:

salige lavendel sa...

Pene bilder av en koselig og delikat spiseplass :)

Lilliannes verden sa...

Så koseligt dykk hadde det! Kjempestemning jo!
Og så kjekt å ha ein mann som står for mat. *misunnelig*
Gratulerar med kvinnedagen :D

Maliva`s verden sa...

Så koselig spiseplass dere har....helt i min smak. Nydelig bilder og HOPE på veggen også. TAkk for titten og fortsatt fin uke til deg fra Maliva

Tee of Vinnord Cottage sa...

Knallfint!!! Ser vi har samme smak i lyskrone :) Hi hi... jeg har lakket min turkis/grønn bare... _:)

Landcharm sa...

Dette med peisen og langbord høretes veldig hyggelig ut. Det er koselig slik det er nå også.

h.espe sa...

Kjempeskjønn spiseplass dere har og nydelige bilder!!

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem fra Hildegunn

huset ved elva-elin sa...

Hei :) Koselig spiseplass dere har.
Kjempe fin blogg.
Hilsen Elin

FlorasFrue sa...

Veldig koselig spiseplass! Og jeg skulle gjerne hatt et så stort vindu ved min spiseplass også :)

Ønsker deg en fin onsdag!
Kjersti

EllenSand sa...

Fant deg inne på Sykroken. Så nydelige klær du lager :)

LilleLeo sa...

Utrolig skjønn spiseplass dere har!