mandag 29. mars 2010

Landlig, nostalgisk hjem med rustikke og røffe innslag


I dag har ungene og jeg hatt en herlig dag hos min venninne Josefine. Vi var tilsammen 13 barn og 4 mammaer som koste oss med vafler, frøbytte og lek. Josefine stod for vaflene, ungene for leken og jeg for frøene :-). Nå blir det forhåpentligvis (!!)  rosa stokkroser og blå ridderspore i flere hager i området.

The children and I visited my friend Josefine today. 13 children and 4 mothers spend the day together. Josefine and her family have a beautiful home. They have spend a lot of time, creativity and effort creating a personal style.

Josefine og hennes familie har brukt mye tid, ressurser og kreativitet på å pusse opp hjemmet sitt det siste året. Stilen er landlig og nostalgisk, med røffe og rustikke innslag. En del av møblene er bruktfunn som Josefine har pusset opp. I tillegg har de spisestuemøbler fra Living og stuemøbler fra Home & Cottage. Den morsomme og stemningsfulle lysekronen, som består av en grein med lyslykter, har jeg vist tidligere på bloggen. Den har Josefine og mannen laget selv.

Legg merke til det rustikke gulvet i røkt eik. Det er knalltøfft, og tidens tann vil faktisk gjøre det enda stiligere. Stuebordet som danner bakgrunnen på bildet med lyslykt og håndarbeid, er også i eik. Det er sandblåst og veldig grovt. Me like!

Det nostalgiske og romantiske står hele veien i kontrast til det rustikke og gir et spennende men også behagelig samspill. En viktig del av denne helheten er alle dekorelementen Josefine selv har designet. Hun lager lune, nostalgiske, rustikke og i noen tilfeller humoristiske interiørdetaljer. Om du er nysgjerrig kan du ta en titt på hjemmesiden hennes www.minjosefine.no. Hekling og toving står sentralt. Bildene nedenfor viser eksempler på ting hun lager.

Some of the elements in their home are designed and handmade bye Josefine. You will find her products at www.minjosefine.no.

Foto: Nooria

4 kommentarer:

LIVS LYST sa...

Å der så det stilig ut! Hun hadde sansen og bildene dine var fint satt sammen syns jeg!!

Jeg vil bare ønske deg en fin påskeferie!!

Klem fra Liv

micano sa...

Fine heklalykter! Likte at de var i sånne linaktige farger. :-) Følte det minnet om noe fra barndommen. Naust og fiskegarn vibber... :-)

Nooria sa...

micano: De lukter faktisk naust og fiskegarn også :-)).

Takk for koselige kommentarer!

IngunnBW sa...

Hei! Så koselig hilsen du har lagt igjen hos meg :) Tusen takk :) Alltid hyggelig å møte andre hageinteresserte bloggere. Så moro med peonspirer og nye knopper på klatrehortensian din :) Vi er så heldige som har alle vårgledene å kose oss med i haven våre!

Jeg har lest litt nedover i bloggen din og ser at dere også blir hjemme i påsken. Ingen får rikket meg herfra på denne tiden av året! Påsketuren blir rundt i haven og så har jeg endel prikling på planterommet. Deilige og vårlige sysler. Krysser fingrene for bedre vær!