lørdag 27. mars 2010

Lyst!

Hei alle! Nå er påskeferien i gang for oss, og i dag har vi bare kost oss. Dette blir en vårferie med Nooriaheimen som base. Nooriamannen og jeg har mange ting på lista over hva vi har lyst til å gjøre. Vi skal finne på koselige ting med barna, blant annet reise en dag for å bade. Vi skal også kose oss sammen med gode venner og familie.

Men både Nooriamannen og jeg har ting vi har lyst til å pusle med. Nooriamannen har et stort prosjekt for den kommende uken. Han skal lage middelhavsmat. I dag har han dratt utover alle kokebøkene sine med middelhavsmat, planlagt og skrevet lister. Det har foreløpig resultert i et kjøleskap fullt av deilige ingredienser og en kjøkkenbenk med masse ferske urter. Til lunsj i dag hadde vi gresk salat og foccacia. Vi begynner enkelt :-)). Til middag skal vi spise biffspidd med appelsin og hvitløk med appelsin og fennikelsalat.

Jeg for min del har mange ting jeg har lyst til å gjøre denne uken, og jeg har skrevet meg en lystliste :-)).  Jeg har lyst til å 

- Sy kjoler og puter
- Sy fôr i og montere veskelås på lilla vesker som jeg har heklet
- Så frø
- Dra på loppis i Sverige
- Ta pellisene inn fra garasjen og stelle med dem
- Male ferdig skatollet mitt

I kveld skal jeg på jentefest. Min venninne Elisabeth fylte år i går og benytter anledningen til å samle gjengen. Jeg tenker det blir en herlig kveld!

Håper du også har noen koselige planer for helgen og påsken.

4 kommentarer:

Hulda sa...

Høres ut som en veldig koselig påskeferie dere har foran dere. Her begynte også påskeferien i dag, og det er deilig! Kos dere med alt dere har lyst til å gjøre. :)

Jeg tok pelargoniene opp fra kjelleren i slutten av februar. Klippet dem helt ned, nå har jeg snart blomst på Dronning Ingrid. :)

Margrethes hus og hage sa...

Høres ut som en deilig påske dere har planlagt. Nyt fridagene med det dere har lyst til å gjøre :)

Hilsen Margrethe

alvinea sa...

Du har en utmärkelse att hämta i min blogg om du vill! Trevlig kväll!

Hverdagen vår sa...

Høres koselig ut, her blir det også hjemmepåske:)
Nei, her spirer det ikke enda, gårdsplassen er sølehull men, men det gir seg nok-
Kos dere masse i påsken og nyt dagene!

klem i fra Eli