torsdag 18. mars 2010

Har du tenkt på å starte gourmetklubb?

For 3 år siden fant Elisabeth og Heidi ut at de ville invitere en knippe jenter til å være med å starte en gourmetklubb. Jeg var en av jentene de ville ha med. Alle takket ja med stor begeistring. Vi møtes ca annenhver måned, og alle har ansvaret for en gourmetkveld hvert år.

Når vi møtes har vertinnen forberedt en flerretters meny og handlet inn på forhånd, og så lager/ferdigstiller vi maten sammen. To ganger i året blir våre utvalgte invitert med, på sommerfesten og julebordet. Det er utrolig hyggelig, inspirerende, kreativt og lærerrikt å være med i gourmetklubben! Jeg er faktisk ikke spesielt flink til å lage mat, men når det er min tur å lage gourmetkveld mobiliserer jeg alt jeg har av matkunnskap og kreativitet (jeg gjør selvsagt betydelige research ;-) , og hittil har kveldene hos meg også blitt vellykket.

Har du hatt en hemmelig drøm om å være en del av en gourmetklubb, eller er du sosial og liker å lage mat, dekorere bord og skape en hyggelig atmosfære (selv er jeg mest opptatt av de to siste), så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å starte en gourmetklubb. Har du noen venninner du ville satt pris på å møte til en hyggelig kveld i blant... kanskje kjenner du en liten knippe du ville tenkt var en god sammensetning? Jeg vil anbefale deg å ta initiativet. Seks stykk er forresten et veldig godt tall. Det er nok til å fordele arbeidsoppgavene greit, praten går løst og ledig og man kan treffes ca annenhver måned, som er akkurat passe. Go for it!

Have you ever considered starting your own gourmet club? I can really recommend it! I have been a part of one for three years now, and it gives me a lot of inspiration! You can invite some of your friends. According to my experience, a group of six gives a good groupdynamic. Good luck!

Foto: Nooria

3 kommentarer:

Hulda sa...

Så spennende dette så ut! Vakre bilder du har satt sammen.

pepperkverna sa...

Så gøy da! Hege

Trine ;) sa...

Vi har vært i en gourmetklubb med to gode vennepar i snart 10 år nå, og vi lærer alltid mye av hverandre, spiser godt - og ikke minst har vi det veldig hyggelig både under forberedelsene, mens vi nyter maten og etterpå.

Trine ;)